Vi behandler persondata for at kunne give vores kunder den/det bedst mulige service/produkt. Vi sikrer altid, at vi enten har en legitim grund til at gemme persondata eller opnår samtykke. Vi stræber efter at opretholde de højest mulige databeskyttelsesstandarder, og vi håndterer alle data med den største omhu.
Din tillid er vigtig for os, så vi ønsker, at du kender vores privatlivspolitik, som forklarer, hvordan vi indsamler, lagrer og håndterer dine persondata.
Hvis du har mistanke om, at data om QBE’s kunder, medarbejdere eller andre kontaktpersoner er blevet afsløret på en upassende måde, eller at du finder QBE-ejendom, der kan indeholde fortrolige eller personlige oplysninger, bedes du hurtigst muligt at underrette vores databeskyttelsesteam ved at udfylde vores formular vedr. brud på datasikkerhed.
QBE er en del af en bredere koncern af virksomheder, QBE Insurance Group (”QBE- koncernen”), der er en af verdens førende forsikringsselskaber og genforsikringsselskaber. Grundet vores speciale i erhvervsforsikringer leverer vi en række forsikringsprodukter fra inventar-, ejendoms-, skades- og autoforsikringer til specialist produkterne som financial lines-, marine og energiforsikringer. Alle vores forsikringer skræddersys til de individuelle behov hos kunden – uanset størrelse.
For at kunne levere forsikringstjenester, inkl. tilbud og efterfølgende forsikring, og håndtere eventuelle krav eller klager, der måtte opstå, skal vi indsamle og behandle data. Dette gør os til "dataansvarlig" for alle persondata, du giver os, hvilket gør os ansvarlige for at overholde databeskyttelseslovgivningen, herunder databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven.
Det specifikke selskab, der fungerer som dataansvarlig for dine persondata, vil også blive angivet i den dokumentation, vi leverer til dig i forbindelse med indgåelse af en police. En liste over alle selskaber inden for QBE European Operations, der fungerer som dataansvarlig, er beskrevet nedenfor:
Hvis du er i tvivl om, hvem den dataansvarlige for dine persondata er, kan du også altid kontakte os ved at sende en e-mail til dpo@uk.qbe.com.
De typer af persondata, vi indsamler, og vores brug af disse persondata afhænger af dit forhold til os. Vi indsamler for eksempel forskellige persondata, afhængigt af, om du er forsikringstager, dækket part eller tredjepart med dækning under en police, en bruger af hjemmeside, en rettighedshaver, et vidne, en forsikringsmægler, en ekspert eller en anden tredjepart.
Nogle gange vil vi anmode om eller modtage dine "følsomme persondata". Følsomme persondata i QBE omfatter oplysninger, der vedrører dit helbred eller strafbare forhold. For eksempel kan vi have brug for adgang til oplysninger om dit helbred for at give dig et tilbud eller en forsikringspolice eller for at behandle eventuelle skadesanmeldelser. Vi kan også have brug for detaljer om strafbare forhold for at forebygge svig eller for at kontrollere for hvidvaskning af penge.
Hvis du giver os persondata om andre personer (for eksempel familiemedlemmer eller medarbejdere), vil vi også være dataansvarlige for dem og ansvarlige for deres persondata. Du bør henvise dem til denne meddelelse.
For at gøre denne meddelelse så brugervenlig som muligt, har vi delt den i forskellige sektioner. Klik venligst på nedenstående afsnit, der bedst beskriver dit forhold til os.
Hvis du vil tegne en forsikring hos os, eller hvis en anden (såsom din arbejdsgiver) vil tegne en forsikring, der vil gavne dig, er dette afsnit relevant for dig og forklarer vores brug af dine persondata.
Vi indsamler oplysninger direkte fra dig når:
Ud over indhentning af oplysninger direkte fra dig indsamler vi information fra:
Vi kan bruge dine persondata til en række forskellige formål. I hvert tilfælde skal vi have en "lovlig grund" til at gøre det. Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "persondata":
Når de oplysninger, vi behandler, klassificeres som "følsomme persondata", skal vi have en yderligere "lovlig grund". Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "følsomme persondata":
Formål med behandling | Retlig grund til at bruge dine persondata | Retlig grund til at bruge dine følsomme persondata |
---|---|---|
For at oprette dig som forsikringstager, herunder at gennemføre kontroller vedr. svig, sanktioner, kreditværdighed og hvidvaskning af penge. |
|
|
For at evaluere din forsikringsansøgning og give et tilbud. |
|
|
For at kommunikere med dig og løse eventuelle klager, du måtte have. |
|
|
Overholder vores retlige forpligtelser. |
|
|
For at administrere vores forretninger, såsom vedligeholdelse af regnskaber, analyse af økonomiske resultater, krav til intern revision, faglig rådgivning (fx skattemæssig eller juridisk rådgivning). |
|
|
For at overvåge ansøgninger, gennemgå, vurdere, skræddersy og forbedre vores produkter og tjenester og lignende produkter og tjenester, der tilbydes af QBE- koncernen. |
|
|
For at undersøge eller opdage uautoriseret brug af vores systemer, for at sikre vores system og sikre, at vores systemer fungerer effektivt) |
|
|
Ved overdragelse eller salg af selskabet eller ved ændring af selskabsstrukturen. |
|
|
Vi opbevarer dine persondata fortroligt, og vi vil kun dele dem med følgende parter, hvis det er nødvendigt af de årsager, der er angivet ovenfor:
Hvis du tegner en forsikringspolice hos os (fx en bestyrelsesansvarsforsikring), eller hvis du er opført som ansøger eller modtager af en police, som en anden har tegnet med os (fx en navngivet advokat i henhold til en professionel ansvarsforsikring), er dette afsnit er relevant for dig og beskriver vores anvendelse af dine persondata.
Vi indsamler oplysninger direkte fra dig:
Ud over indhentning af oplysninger direkte fra dig indsamler vi information fra:
Vi kan bruge dine persondata til en række forskellige formål. I hvert tilfælde skal vi have en "lovlig grund" til at gøre det. Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "persondata":
Når de oplysninger, vi behandler, klassificeres som "følsomme persondata", skal vi have en yderligere "lovlig grund". Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "følsomme persondata":
Formål med behandling | Formål med behandling | Retlig grund til at bruge dine følsomme persondata |
---|---|---|
For at admiinistrere og styre forsikringspolicen. |
|
|
Håndtering og betaling af forsikringskrav |
|
|
Forebyggelse og afsløring samt retsforfølgelse af svig og tjek for sanktions restriktioner. Dette kan omfatte delingen af dine persondata med tredjeparter som fx politiet og andre forsikrings- og finansieringsudbydere samt forsikringsbranchens databaser. |
|
|
Overholder vores retlige forpligtelser. |
|
|
For at kommunikere med dig og løse eventuelle klager, du måtte have. |
|
|
For at administrere vores forretninger, såsom vedligeholdelse af regnskaber, analyse af økonomiske resultater, krav til intern revision, faglig rådgivning (fx skattemæssig eller juridisk rådgivning). |
|
|
For at overvåge ansøgninger, gennemgå, vurdere, skræddersy og forbedre vores produkter og tjenester og lignende produkter og tjenester, der tilbydes af QBE- koncernen. |
|
|
Sporing og inddrivelse af gæld. |
|
|
For at undersøge eller opdage uautoriseret brug af vores systemer, for at sikre vores system og sikre, at vores systemer fungerer effektivt) |
|
|
For at anmelde en skade på vores egen forsikring. |
|
|
Ved overdragelse eller salg af selskabet eller ved ændring af selskabsstrukturen. |
|
|
Vi opbevarer dine persondata fortroligt, og vi vil kun dele dem med følgende parter, hvis det er nødvendigt af de årsager, der er angivet ovenfor.
Hvis du gør et krav eller har til hensigt at fremsætte et potentielt krav mod en tredjepart, der har en forsikring hos os, vil dette afsnit være relevant for dig og forklarer vores brug af dine persondata.
Ud over indhentning af oplysninger direkte fra dig indsamler vi information fra:
Vi kan bruge dine persondata til en række forskellige formål. I hvert tilfælde skal vi have en "lovlig grund" til at gøre det. Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "persondata":
Når de oplysninger, vi behandler, klassificeres som "følsomme persondata", skal vi have en yderligere "lovlig grund". Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "følsomme persondata":
Formål med behandling | Retlig grund til at bruge dine persondata | Retlig grund til at bruge dine følsomme persondata |
---|---|---|
Håndtering og betaling af fordringer. |
|
|
Forebyggelse og afsløring samt retsforfølgelse af svig. Dette kan omfatte delingen af dine persondata med tredjeparter som fx politiet og andre forsikrings- og finansieringsudbydere samt forsikringsbranchens databaser. |
|
|
Overholder vores retlige forpligtelser. |
|
|
For at kommunikere med dig, herunder for at besvare eventuelle henvendelser eller klager. |
|
|
For at administrere vores forretninger, såsom vedligeholdelse af regnskaber, analyse af økonomiske resultater, krav til intern revision, faglig rådgivning (fx skattemæssig eller juridisk rådgivning). Til forretningsprocesser og aktiviteter, herunder analyse, gennemgang, planlægning og forretningstransaktioner. |
|
|
Sporing og inddrivelse af gæld. |
|
|
For at ansøge om og gøre krav på vores egen forsikring. |
|
|
For at undersøge eller opdage uautoriseret brug af vores systemer, for at sikre vores system og sikre, at vores systemer fungerer effektivt) |
|
|
Ved overdragelse eller salg af selskabet eller ved ændring af selskabsstrukturen. |
|
|
Vi opbevarer dine persondata fortroligt, og vi vil kun dele dem med følgende parter, hvis det er nødvendigt af de årsager, der er angivet ovenfor.
Hvis du er vidne til en hændelse eller en person, som ellers giver os oplysninger om en hændelse, der er genstand for et krav, vil dette afsnit være relevant for dig og forklarer vores brug af dine persondata.
Vi indsamler og behandler som udgangspunkt ikke følsomme persondata om vidner. Hvis det konkret vurderes relevant i forhold til den hændelse du har været vidne til, kan vi dog indsamle og behandle følsomme persondata (fx hvis du har en lidelse der kan have relevans for dit vidneudsagn).
Ud over indhentning af oplysninger direkte fra dig indsamler vi information fra:
Vi kan bruge dine persondata til en række forskellige formål. I hvert tilfælde skal vi have en "lovlig grund" til at gøre det. Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "persondata":
Når de oplysninger, vi behandler, klassificeres som "følsomme persondata", skal vi have en yderligere "lovlig grund". Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "følsomme persondata":
Formål med behandling | Retlig grund til at bruge dine persondata | Retlig grund til at bruge dine følsomme persondata |
---|---|---|
Håndtering og betaling af fordringer. |
|
|
For at administrere vores forretninger, såsom vedligeholdelse af regnskaber, analyse af økonomiske resultater, krav til intern revision, faglig rådgivning (fx skattemæssig eller juridisk rådgivning). Til forretningsprocesser og aktiviteter, herunder analyse, gennemgang, planlægning og forretningstransaktioner. |
|
|
Overholder retlige forpligtelser. |
|
|
Forebyggelse og afsløring samt undersøgelse af svig. Dette kan omfatte delingen af dine persondata med tredjeparter som fx politiet og andre forsikrings- og finansieringsudbydere samt forsikringsbranchens databaser. |
|
|
For at tilbyde forbedret kvalitet, træning og sikkerhed (for eksempel med hensyn til optagede eller overvågede telefonopkald til vores kontakttelefoner). |
|
|
For at undersøge eller opdage uautoriseret brug af vores systemer, for at sikre vores system og sikre, at vores systemer fungerer effektivt) |
|
|
Ved overdragelse eller salg af selskabet eller ved ændring af selskabsstrukturen. |
|
|
Wir behandeln Ihre personenbezogenen Daten vertraulich und werden sie nur für die oben angeführten Zwecke an bestimmten Parteien weitergeben. Dabei handelt es sich um:
Hvis du er en forsikringsmægler eller undermægler, der driver forretning med os, en udnævnt repræsentant eller anden forretningspartner såsom en advokat eller en skadebehandler, vil dette afsnit være relevant for dig og forklare vores brug af dine persondata.
Oplysninger vedrørende dine strafbareforhold (herunder lovovertrædelser og påståede lovovertrædelser samt eventuelle domme eller ikke afsonede straffedomme).
Ud over indhentning af oplysninger direkte fra dig indsamler vi information fra:
Vi kan bruge dine persondata til en række forskellige formål. I hvert tilfælde skal vi have en "lovlig grund" til at gøre det. Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "persondata":
Når de oplysninger, vi behandler, klassificeres som "følsomme persondata", skal vi have en yderligere "lovlig grund". Vi vil støtte os til følgende " hjemler/retsgrundlag ", når vi behandler dine "følsomme persondata":
Formål med behandling | Retlig grund til at bruge dine persondata | Retlig grund til at bruge dine følsomme persondata |
---|---|---|
For at administrere vores forretninger, såsom vedligeholdelse af regnskaber, analyse af økonomiske resultater, krav til intern revision, faglig rådgivning (fx skattemæssig eller juridisk rådgivning). Til forretningsprocesser og aktiviteter, herunder analyse, gennemgang, planlægning og forretningstransaktioner. |
|
|
For at tilbyde vores kerne ydelser, herunder i relation til forsikringspolicer og skadesbehandling. |
|
|
For at kommunikere med dig og levere markedsføring. |
|
|
Overholder vores lovmæssige eller regulatoriske forpligtelser. |
|
|
Kommunikation med dig for at holde styr på og behandle dine forespørgsler. |
|
|
For at undersøge eller opdage uautoriseret brug af vores systemer, for at sikre vores system og sikre, at vores systemer fungerer effektivt) |
|
|
Ved overdragelse eller salg af selskabet eller ved ændring af selskabsstrukturen. |
|
|
Vi opbevarer dine persondata fortroligt, og vi vil kun dele dem med følgende parter, hvis det er nødvendigt af de årsager, der er angivet ovenfor:
Hvis du er bruger af QBE’s hjemmesider, vil dette afsnit være relevant for dig og forklarer vores brug af dine persondata.
Information der indsamles i forbindelse med skadesanmeldelser, herunder via skadesanmeldelsesværktøjet for motorflådeforsikringer:
Vi indsamler dine oplysninger direkte fra vores hjemmeside:
Vi kan bruge dine persondata til en række forskellige formål. I hvert tilfælde skal vi have en "lovlig grund" til at gøre det. Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag", når vi behandler dine "persondata":
Når de oplysninger, vi behandler, klassificeres som "følsomme persondata", skal vi have en yderligere "lovlig grund". Vi vil støtte os til følgende "juridiske hjemler/retsgrundlag ", når vi behandler dine "følsomme persondata":
Formål med behandling | Retlig grund til at bruge dine persondata | Retlig grund til at bruge dine følsomme persondata |
---|---|---|
UAt følge op på forespørgsler, du fremsætter. |
|
|
At give markedsføringsinformationer til dig (herunder oplysninger om andre produkter og tjenester samt gennemførsel af kundeundersøgelser) i overensstemmelse med præferencer, du har givet udtryk for. |
|
|
Vi opbevarer dine persondata fortroligt, og vi vil kun dele dem med vores QBE- koncernselskaber, hvis det er nødvendigt af de årsager, der er angivet ovenfor.
Vi sender alene markedsføringsmateriale til vores forretningsforbindelser såsom forsikringsmæglere, undermæglere, udpegne repræsentanter eller andre samarbejdspartnere. Vi vil sende dig markedsføringsmateriale via post, e-mail, telefonopkald og sociale medier. Vi kontakter dig ikke, hvis du har frabedt dig modtagelsen af markedsføringsmateriale i CVR- registeret. Du kan altid framelde dig vores markedsføringsaktiviteter ved at kontakte os som angivet i afsnit 10 nedenfor, ved at ringe til os, ved at ændre dine indstillinger på relevante sociale medier, eller ved at følge linket nederst på vores e-mail indeholdende markedsføring.
Vi opbevarer dine persondata så længe som det er rimeligt nødvendigt for at opfylde de formål, der er beskrevet i afsnit 2 ovenfor, og for at overholde vores retlige forpligtelser.
Vi har en detaljeret opbevarings- og slettepolitik, der styrer, hvor længe vi gemmer forskellige typer af oplysninger. Den nøjagtige tidsperiode afhænger af dit forhold til os og typen af persondata, vi er i besiddelse af.
Hvis du vil have yderligere oplysninger om de tidsrum, i hvilke dine persondata gemmes, bedes du kontakte os ved hjælp af oplysningerne i afsnit 10.
Nogle gange vil vi (eller tredjeparter, der handler på vores vegne) overføre persondata, som vi indsamler om dig, til lande uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS").
Hvis en overførsel finder sted, vil vi tage skridt til at sikre, at dine persondata er beskyttet. Vi vil gøre dette ved hjælp af en række forskellige metoder, herunder:
Afhængigt af vores forhold og dine særlige omstændigheder kan vi overføre persondata overalt i verden. En sammenfatning af vores regelmæssige dataoverførsler uden for EØS findes nedenfor:
Overførselsland | Årsag til overførslen | Metode, vi bruger til at beskytte dine oplysninger |
---|---|---|
Australien |
Rapportering til vores moderselskab |
EU Kommissionens standardkontraktbestemmelser dataoverførselsaftale |
Filippinerne |
Nogle af vores backoffice- funktioner leveres fra vores Group Shared Services Center i Filippinerne. |
EU Kommissionens standardkontraktbestemmelser dataoverførselsaftale |
USA |
Vores e-mail-system leveres via en hostet service med servere placeret i USA. |
EU Kommissionens standardkontraktbestemmelser dataoverførselsaftale |
Indien |
Nogle af QBE's tredjeparts it- og teknologivirksomheder leverer nogle af deres tjenester offshore-baseret i Indien. |
EU Kommissionens standardkontraktbestemmelser dataoverførselsaftaler |
Hvis du vil have yderligere oplysninger om vores dataoverførsler og de skridt, vi tager for at beskytte dine persondata, bedes du kontakte os ved hjælp af oplysningerne i afsnit 10.
Vi har implementeret en række tekniske- og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine persondata. Vores sikkerhedsforanstaltninger opdateres løbende for leve op til de seneste krav. Foranstaltninger omfatter således forskellige data sikkerhedstiltag, herunder følgende:
Vores sikkerhedsforanstaltning bliver løbende gennemgået og opdateret, således at de afspejler den teknologiske udvikling, samt de ændringer som vores branche måtte møde. Vi understreger dog, at der altid vil være risiko forbundet med overførsel af data, fx ved e-mail eller brug af internettet, da det er umuligt at garantere fuldstændig sikkerhed.
Profilering er automatiseret behandling af dine persondata med formålet at evaluere visse aspekter af dig.
Vi benytter profilering i følgende tilfælde:
Hvad er automatiske afgørelser?
Automatiske afgørelser betegner situationer, hvor der træffes beslutning om brug af persondata, der kun behandles automatisk (dvs. ved hjælp af en algoritme eller anden computersoftware), i stedet for en beslutning, der tages med en eller anden form for menneskelig inddragelse.
Automatiske afgørelser bliver benyttet i stort omfang i forsikringsbranchen – særligt for at tilbyde og administrere forsikringerne effektivt og præcist. Når en automatisk afgørelse frembringer juridiske eller andre lignende betydelige virkninger for dig (fx hvis din forsikring eller dit krav er afvist), vil alene vi benytte automatiske afgørelse i følgende tilfælde:
Se venligst afsnit 8 om dine rettigheder i forbindelse med automatiske afgørelser.
I henhold til databeskyttelseslovgivningen har du en række rettigheder i forhold til de persondata, vi opbevarer og behandler om dig, hvilke vi har angivet nedenfor. Disse rettigheder er ikke absolutte og gælder således ikke under alle omstændigheder. Du kan udøve dine rettigheder ved at kontakte os når som helst ved hjælp af oplysningerne i afsnit 10. Vi fakturerer dig normalt ikke i forbindelse med en forespørgsel.
Vær opmærksom på, at selv om vi tager dine rettigheder alvorligt, kan der være nogle omstændigheder, hvor vi ikke kan imødekomme din anmodning, fx hvis dette ville betyde, at vi ikke kunne overholde vores egne retlige forpligtelser. I disse tilfælde vil informere dig, hvorfor vi ikke kan imødekomme din anmodning.
Under visse omstændigheder kan en imødekommelse af din anmodning medføre, at din forsikringspolice annulleres, eller at dit krav afvises. Hvis du for eksempel ønsker at få slettet dine persondata, vil vi komme til at mangle de oplysninger, der kræves for at betale dit krav. Vi informerer dig herom på det tidspunkt, du indsender en anmodning.
Du har ret til en kopi af de persondata, vi har om dig, , formålet emd behandlingen, kategorierne af persondata vi behandler om dig, modtagere eller kategorier af modtagere, hvem der har adgang til dine persondata og andre oplysninger om hvordan vi bruger dem.
Vi leverer normalt dine persondata i skriftlig form til dig, medmindre du anmoder om andet. Anmodningen er sædvanligvis gratis. Hvis din anmodning er blevet foretaget elektronisk (fx via e-mail), fremsendes en kopi af dine persondata til dig på elektronisk vis, hvis det er muligt.
Vi sørger altid for at sikre, at de oplysninger, vi har med om dig, er præcise og, om nødvendigt, opdaterede. Hvis du mener, at der er unøjagtigheder, uoverensstemmelser eller mangler i de oplysninger, vi har om dig, kan du kontakte os og bede os om at opdatere eller ændre dem.
Retten til begrænsning af behandlingen
Under visse omstændigheder har du ret til at bede os om at stoppe med at bruge dine persondata, fx hvis du mener, at de persondata, vi har om dig, kan være unøjagtige, eller hvis du mener, at vi ikke længere behøver at bruge dine persondata.
Hvor vi støtter os på dit samtykke med henblik på behandlingen af dine persondata, har du ret til at inddrage dette samtykke til yderligere brug af dine persondata.
Bemærk venligst, at vi i nogle tilfælde har brug for dit samtykke for at levere forsikringsydelsen eller behandle skaden. Hvis du tilbagekalder dit samtykke tilbage, er vi muligvis nødt til at annullere din police, eller vi kan muligvis ikke udbetale din erstatning. Vi vil rådgive dig herom, hvis du søger at tilbagekalde dit samtykke.
Denne er undertiden kendt som "ret til at blive glemt". Den giver dig ret til under visse omstændigheder at anmode om at få slettet dine persondata. Hvis vi fx ikke længere har brug for dine persondata til det oprindelige formål, vi har indsamlet dem for, eller hvis du har udnyttet din ret til at tilbagekalde dit samtykke.
Mens vi vurderer hver anmodning, er der andre faktorer, der skal tages i betragtning. For eksempel kan vi muligvis ikke slette dine data efter din anmodning, fordi vi har en retlig forpligtelse til at beholde dem.
I visse tilfælde har du ret til at gøre indsigelse imod vores behandling:
Marketing: Du har kontrol over, i hvilket omfang vi henvender os til dig i markedsføringsøjemed, og du har ret til at anmode om, at vi ikke længere sender dig markedsføringsmeddelelser. Du kan også gøre dette ved at klikke på "afmeld"-knappen i en e-mail, som vi sender til dig, eller ved at kontakte os ved hjælp af oplysningerne i afsnit 10.
Bemærk, at selvom du udøver denne ret, fordi du ikke ønsker at modtage markedsføringsmeddelelser, kan vi muligvis sende dig servicerelaterede meddelelser, hvis det er nødvendigt.
Behandling baseret på en legitim interesse: Hvor behandlingen er baseret på en legitim interesse kan du ligeledes gøre indsigelse mod denne behandling. Vi vil i dette tilfælde foretage vurdering af om vores legitime interesse overgår hensynet til dine rettigheder. Vi vil i alle tilfælde informere dig om udfaldet.
Under visse omstændigheder kan du anmode om, at vi overfører persondata, som du har leveret til os, direkte til en tredjepart.
Hvis automatiseret behandling frembringer juridiske eller andre lignende betydelige virkninger for dig (hvis fx din forsikring eller dit krav er afvist), har følgende rettigheder:
Du har ret til at klage til den danske databeskyttelsesmyndighed: Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, Tlf. 33 19 32 00, dt@datatilsynet.dk, hvis du mener, at vi har overtrådt databeskyttelseslovgivningen ved at bruge dine persondata.
Du kan besøge Datatilsynet hjemmeside https://www.datatilsynet.dk/for flere oplysninger. Bemærk, at indgivelse af en klage ikke påvirker andre juridiske rettigheder eller retsmidler, du har.
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om indholdet af denne meddelelse, eller hvis du har andre spørgsmål om, hvordan vi indsamler, gemmer eller bruger dine persondata, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (DPO) på:
The Data Protection Officer
QBE European Operations
30 Fenchurch Street
London EC3M 3BD
United Kingdom
E-mail:dpo@uk.qbe.com
Fra tid til anden kan vi muligvis foretage ændringer til denne meddelelse, for eksempel som følge af ændringer i love, teknologier eller andre udviklinger. Vi vil give dig den mest opdaterede meddelelse, og du kan tjekke vores hjemmeside https://qbeeurope.com/privacy- policy/periodically for at se den.
Denne meddelelse blev senest opdateret den 4. januar 2021.